تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۹۵۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فیلم| استان مرکزی به کمک توسعه سواحل مکران رفت

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: آغاز سال ۱۴۰۲ شروع فعالیت شرکت‌های استان مرکزی در توسعه سواحل مکران خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، علی جودکی، با اشاره به تصمیم مدیریت کلان استان مبنی برضرورت نقش‌آفرینی استان مرکزی در بحث اقتصاد دریا اظهار داشت: به دنبال سفر تعدادی از مدیران دولتی به اتفاق استاندار و تعدادی از مدیران بخش خصوصی استان به سواحل مکران و ارزیابی زمینه‌های فعالیت و سرمایه گذاری درایت سواحل برنامه ریزی‌ها به سرعت درحال انجام است.

وی افزود: در استان مرکزی با توجه به صنایع و زیرساخت‌های سنگینی که وجود دارد ما می‌توانیم در حوزه اقتصاد دریا کمک کنیم وبه همین دلیل ستاد معین اقتصاد دریا را دراستان مرکزی راه اندازی کردیم، از همین رو با هماهنگی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سفری را به سواحل مکران و بازدید از آنجا را داشتیم که استان بتواند به صورت انفرادی و یا جوین فیشر واحد‌های تولیدی را در سواحلی که به فرموده مقام معظم رهبری باید توسعه پیدا کند و ۸۰۰ کیلومتر از بندرعباس تا پسابندر و تا گوباد را شامل می‌شود، داشته باشیم.

مدیرکل صمت استان مرکزی عنوان کرد: قطعا استان مرکزی می‌تواند در این حوزه ورود جدی داشته باشد چراکه ما هم امکانات سخت‌افزاری و هم امکانات نرم‌افزاری و هم نیروی انسانی جهت برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا چه در حوزه اسکله‌ها چه در حوزه صادرات و واردات کالا‌های مورد نیاز صنایع و یا آنچه که در حوزه ساحل خدمات‌رسانی به کشتی‌ها است را در اختیار داریم چراکه این استان برای همه موارد موردنظر ظرفیت دارد.

جودکی خاطرنشان کرد: به همین دلیل واحد‌های تولیدی ما هم استقبال بسیار خوبی داشتند ان‌شاالله در آغازین روز‌های ۱۴۰۲ بتوانیم قرارداد‌های خوبی را در خصوص توسعه سواحل مکران توسط واحد‌های تولیدی بزرگ استان مرکزی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده